ZAREZERWUJ NASZ TOR. SERDECZNIE ZAPRASZAMY

Rezerwacja telefoniczna

(089)535 42 84

Facebook

Polub nasz fanpage

Za każde polubienie i udostępnienie naszego profilu dostaniesz po 5% zniżki na gr.

Spare

Istnieje 1023 potencjalnych ustawień niestrąconych kręgli, czyli spare, jednakże większości z nich nigdy nie zobaczymy. Bardziej „typowa" część z nich, jest łatwa do rozegrania, używając strzałek na torze i odpowiednich kątów uderzeń.
Podstawowa metoda gry spare wykorzystuje pustą geometrię. Rzuty powinny być oddawane na ukos w stosunku do kręgli. Jeżeli jeden z kręgli pozostał z lewej strony,  pozycja wyjściowa do rzutu powinna być z prawej i vice-versa.
Warto potrenować rzuty do linii kręgli 7-8-9-10 w rozgrywaniu spare, ponieważ każdy z nich ma swoją osobną pozycję wyjściową. Na przykład, dla osoby praworęcznej aby strącić 1-2-4 trzeba wybrać linie podobną jak przy strącaniu 8. A to dlatego, że gdy stoją wszystkie kręgle to 8 ustawiony jest zaraz za 2. Kombinacja 3-6 może być strącona przy użyciu pozycji tak jak do rzutu w numer 9. Jeśli pozostał jedynie 5 to najlepiej rzucać tak, jakby się próbowało wykonać strike. Aby strącić kręgle z linii 7-8-9-10, tor ruchu kuli powinien przechodzić pomiędzy 3 a 4 pomocniczą strzałką, różni się tylko pozycja wyjściowa.
Strącanie spare nie jest jakąś niezwykłą umiejętnością, jest to raczej zdolność do wyobrażenia sobie toru ruchu kuli i kąta pod jakim ona uderza. Napewno wielce pomocne jest tu doświadczenie i wyczucie, zdobywane z czasem. Dużo więcej umiejętność wymaga strącanie kręgli, które pozostały na końcu toru, np. 7 i 10. Margines błędu przy rzucie to l cm. Trzeba więc wielkiej precyzji i sporej dozy szczęścia. Generalnie rzecz biorąc, rozgrywanie spare nie jest tak efektowne jak strike, ale bardzo ważne ze względu na podwyższanie ilości zdobytych punktów.