Spare
Istnieje 1023 potencjalnych ustawień niestrąconych
kręgli, czyli spare, jednakże większości z nich nigdy nie zobaczymy.
Bardziej „typowa" część z nich, jest łatwa do rozegrania, używając
strzałek na torze i odpowiednich kątów uderzeń.
Podstawowa
metoda gry spare wykorzystuje pustą geometrię. Rzuty powinny być
oddawane na ukos w stosunku do kręgli. Jeżeli jeden z kręgli pozostał z
lewej strony, pozycja wyjściowa do rzutu powinna być z prawej i
vice-versa.
Warto potrenować rzuty do linii
kręgli 7-8-9-10 w rozgrywaniu spare, ponieważ każdy z nich ma swoją
osobną pozycję wyjściową. Na przykład, dla osoby praworęcznej aby
strącić 1-2-4 trzeba wybrać linie podobną jak przy strącaniu 8. A to
dlatego, że gdy stoją wszystkie kręgle to 8 ustawiony jest zaraz za 2.
Kombinacja 3-6 może być strącona przy użyciu pozycji tak jak do rzutu w
numer 9. Jeśli pozostał jedynie 5 to najlepiej rzucać tak, jakby się
próbowało wykonać strike. Aby strącić kręgle z linii 7-8-9-10, tor ruchu
kuli powinien przechodzić pomiędzy 3 a 4 pomocniczą strzałką, różni się
tylko pozycja wyjściowa.
Strącanie spare nie
jest jakąś niezwykłą umiejętnością, jest to raczej zdolność do
wyobrażenia sobie toru ruchu kuli i kąta pod jakim ona uderza. Napewno
wielce pomocne jest tu doświadczenie i wyczucie, zdobywane z czasem.
Dużo więcej umiejętność wymaga strącanie kręgli, które pozostały na
końcu toru, np. 7 i 10. Margines błędu przy rzucie to l cm. Trzeba więc
wielkiej precyzji i sporej dozy szczęścia. Generalnie rzecz biorąc,
rozgrywanie spare nie jest tak efektowne jak strike, ale bardzo ważne ze
względu na podwyższanie ilości zdobytych punktów.